Sommario
Articoli
Constituency as a Language Universal: The Case of Latin | |
Carlo Cecchetto, Renato Oniga | 5-35 |
Punti critici nella grammatica italiana: il contributo della ricostruzione diacronica | |
Laura Vanelli | 37-81 |
Towards a Communicative Approach to Translation: A Teaching Experience | |
Rosalia Di Nisio | 83-97 |
Sintassi e laboratorio di scrittura nel primo biennio della scuola superiore: una proposta di analisi | |
Paolo Chinellato | 99-122 |
Insegnanti e apprendimento permanente: comunità di pratica online | |
Silvia Favaro | 123-140 |
Glossae Latino-Anglicae: il lessico ittico nei glossari anglosassoni | |
Alessandro Re | 141-180 |
Classical Languages and Cultural Memory in Brian Friel’s "Translations" | |
Benedetto Passaretti | 181-202 |
Classicism and Abstraction in T.S. Eliot’s "Four Quartets": Poetry and Dance | |
Caterina Guardini | 203-232 |
Recensioni
Lily’s Grammar of Latin in English. An Introduction of the Eyght Partes of Speche, and the Construction of the Same, edited and introduced by Hedwig Gwosdek | |
Renato Oniga | 233-239 |